שר הכלכלה מציג: אלה הצעדים שיוזילו את המחירים

אסתי פלד No Comments on שר הכלכלה מציג: אלה הצעדים שיוזילו את המחירים

פגיעה אנושה במי שימנע ייבוא מקביל, ביטול דרישת תקנים ישראליים בייבוא מאירופה, מלחמה במונופולים והפחתת רגולציה: שר הכלכלה ניר ברקת מדבר על הצעדים שלטענתו יוזילו את המחירים

ניר ברקת צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

שר הכלכלה ניר ברקת (הליכוד), פרס הערב (רביעי) בריאיון לאבי מימרן במהדורה המרכזית, את תוכניותיו להוזלת המחירים במשק, בהם צעדים שכבר נעשו וצעדים שבדרך. 

המאבק בטרור

בפתח בשיחה הוא התייחס לתוצאות הקשות של הטרור: "הטרור הערבי לא התחיל היום. אלה אנשים ששונאים את עם ישראל ורוצים לזרוק אותנו לים. הלוחמה איתם תימשך עוד הרבה, לצערנו הרב. אני רוצה להזכיר לך מה היה לאחרונה בעזה – הכנו מכה קשה מאוד את הג'יהאד בזמן ובמקום הנכון. לא נרפה ונרדוף את כל שונאי ישראל. אנחנו צריכים להרחיב את הפגיעה הקשה גם בהיבט האזרחי ולא רק הפלילי והצבאי. יש הרבה מה לעשות וצריך לוודא שגם מי שמסייע למחבלים לא יצאו נקיים".

ברקת כרך בין הבניה בהתיישבות למלחמה בטרור: "אנחנו צריכים לבנות ולהיבנות בכל חלקי המדינה. ושידע המחבל שהרג יהודים בעלי שיהיו עוד אלף יחידות דיור". 

עוד אמר: "אני תמכתי בעונש מוות למחבלים. צריך להחריף את הענישה עד שתהיה הכי אפקטיבית. בלי רחמים. אלה כללי המזרח התיכון".

יוקר המחיה

לאחר מכן התייחס שר הכלכלה למאבק ביוקר המחיה: "אנחנו העברנו השבוע חוק שמטרתו אחת – מי שינסה למנוע ייבוא מקביל יספוג קנס גבוה מאוד. נגמרה החגיגה של המונופולים. זה עבר ללא מתנגדים. זה מקובל על כל חברי הכנסת".

"הדבר הבא שאנחנו מציעים", הוסיף ברקת "זה חוק יבוא חופשי. היום הרגולציה מונעת מהמון מוצרים להיכנס בכלל לארץ. עשרות אלפי מוצרים לא עוברים את התקן הישראלי. הרעיון המרכזי הוא שמה שטוב לאירופה טוב בישראל ונאפשר למוצרים עם תקן אירופי להיכנס לישראל".

עוד אמר ביחס לכלכלה הישראלית: "המונופולים הרחיבו את השליטה שלהם גם בתתי תחומים ויש להם כוח מול הקמעונאים. מי שלא איתם לא מקבל מדף. איפה שיש מונופולים התחרות היא חלשה. אני במלחמת חורמה מול המונופולים. נוריד את הרגולציות, נוודא שאף אחד לא מונע ייבוא מקביל ונפרק את המונופולים".

"בתחום הדיור", אמר השר "המונופול המרכזי הוא מינהל מקרקעי ישראל וגם אותו צריך לפרק ולהגדיל דרמטית את השיווקים ואת היצע הדירות".

הרפורמה המשפטית

בהמשך הריאיון נשאל ברקת גם על הרפורמה המשפטית, ברקע החלטת ראש הממשלה להמשיך בקידום החקיקה: "יש רוב גדול בעם ישראל שמבין שמערכת המשפט צריכה תיקונים. היא לא מושלמת. החליט ראש הממשלה שאנחנו כן הולכים לחקיקה, בוודאי בתחומים שיש עליהם הסכמה רחבה".

"שלחנו נציגים לבית הנשיא ואני מאוד מעורב שם", הוסיף ברקת "יש הבנות בעל פה. אנשים מבינים איפה נדרש שינוי. החליט ראש הממשלה שלשם אנחנו הולכים עם ובלי הסכמה. יש פוליטיקאים שמכל מיני שיקולים לא הולכים איתנו להסכמה. אני מגבה את ראש הממשלה בהחלטה להמשיך את החקיקה".



0 תגובות